söndag 19 mars 2017

Debris

Gick runt sjön och plockade samtidigt upp en del skräp längs den sista tredjedelen (initiativ i en grannsamverkansgrupp på fb). Jag hade med mig två plastkassar och de blev snabbt fyllda när jag väl började. Mest var det ölburkar vid grillplatser, men man hittar lite av varje när man börjar titta med de glasögonen. Plast förstås. Fiskelina. Konservburkar. Glasflaskor. En fleecetröja som hängt på ett träd i minst ett halvår...

Trist att det ser ut som det gör och att det ska vara så svårt att ta med sig sitt skräp. Jag återvände till norra stranden lite senare (för att kolla upp ett intressant fågelläte...) och fyllde ytterligare en kasse och jag gissar att det samlats många sopsäckar sammantaget av alla som medverkat. 

Helgen gick fort som vanligt. Förutom motionerandet och fågelskådande har det spelats igenom en del vinyler. Bland annat har Jonathan Wilson, Israel Nash, Savage Grace, Chuck Berry (R.I.P.), Blues Pills, The Adventures of Robert Savage, Terry Reid, Pete Brown & Piblokto, Chicken Shack, Kevin Coyne, Frumpy och Causa Sui hamnat på tallriken.

Snipp, snapp, snut så var helgen slut.

3 kommentarer:

magda sa...

Översta bilden... grym!

Cuby sa...

Ganska bra blev den, men inte helt nöjd. Lär bli många foton på det trädet från olika perspektiv under året om jag ska gå hundra varv runt sjön i år...

magda sa...

Det kan bli en spännande bildsvit, ur flera aspekter. :)